Khamis, 8 Julai 2010

si DIA

di suatu petang yg busy jugak la mse tu..aku nk kemas2 pulang ke rumah sbb aku kerja shift morning hari ini..then,secara tiba-tiba aku dikejutkan oleh seorang promoter bahagian ladies yg tiba-tiba datang ke arah aku.akak tu hulurkan sekeping kertas yg sudah dilipat-lipat mcm 'belacan'..hehehe "DAYAH,AMBIK NI...ADA ORG BAGI"..berdebar-debar pula aku masa tu..mcm nk ambil result SPM lagaknya..aku bertanya "SIAPA BAGI NI KAK?" dan kakak tu menjawab dengan spontannya "ABG BOTAK KAU YG BAGI". so,dengan serta-mertanya aku tau siapa kah gerangannya...hahaha 'someone' yg aku jmpa sebelum ini..lantas aku bukak kertas yg dilipat dengan kejamnya..'wah,nice!'bisik hati kecil aku..gambar aku dilukis menjadi gambar karikatur..xla sama 100 percent..tp 'cute' hahaha gambar aku berpakaian baju kerja..dan hatiku terus berbunga-bunga seindah taman tergantung babylon di negara mesir..apa aku merepek da....hahaha waktu sudah menunjukkan pukul 6. niat dihati ingin mengucapkan beribu terima kasih atas pemberian ini. tetapi aku xnmpak langsung kelibatnya..'xpelah, di hari lain aku masih boleh berterima kasih padanya' hatiku berkata-kata..esok aku mula cuti selama 3 hari kerana ingin mengikut 3 sahabatku ke subang jaya..arghhhhhh...beerti selama 3 hari aku tidak akan bertemu dgn 'abg botakku'...rindu mula menyelinap dihati..selepas punch card,aku bergerak menuju ke arah ayah aku yg setia menunggu diri ini setiap masa.. 'selamat tinggal abg botak,3 hari lagi kita bertemu!!!!!!!!!!!'

So,ni adalah kesinambungan dari cerita aku sebelum ini. GOOD NEWS today, aku dpt surat tawaran dari pihak UniKL.aku ditawarkan dlm kos BACHELOR OF CHEMICAL ENGINEERING TECHNOLOGY(HONS) IN FOOD...interesting kn? tp as usual, parents aku mcm x bagi je..lagipun xsempat nk siapkan semuanya dalam masa 3 hari..huh..kenapa la cepat sgt hari pendaftarannya..so, as a result, aku menolak tawaran ini dengan serta-mertanya..termasuk ni, dah 3 uni da yg aku tolak..firstly,USM second,UITM n the latest is UniKL..entah u apa pula yg aku dpt lepas ni..btw, hari ini aku dapat satu ayat yg indah sgt..ayat ini dipetik dari filem dan novel yg famous sekali di Indonesia dan Malaysia..AYAT-AYAT CINTA...

"SETIAP ORANG ADA JODOHNYA, MACAM SUNGAI NIL DAN MESIR...KALAU TIDAK ADA SUNGAI NIL...TIDAK ADA LA KOTA PERADABAN MESIR"

salam semua..=))

2 ulasan: