Isnin, 5 Julai 2010

penantian yg menyeksakan...

ermmm..baru balik dari ayer keroh td...hahaha saja ikut ayah berjln-jln..selepas tu, pergi pekena cendol dgn apam balik kat ayer molek..memang terbaik la cendol nye...hahaha entahla...aku boleh tunjukkan yg aku happy,xda masalah apa-apa....tp hanya ada seorang insan je yg tahu yg aku sebenarnya berselindung dengan muka yg happy ini disebalik hatiku yg kecewa,sedih dan mcm-mcm lagi..siapa lagi klau bukan umiku yg tercinta ini..aku tahu dia risau dengan perubahan sikapku yg xseriang dulu..mesej dari umi yg aku terima pagi tadi menambahkan rasa sebak dalam hati aku..'DAYAH SABAR YA,UMI PASTI NNTI PASTI ADA HARI YG BAHAGIA BUAT DAYAH..' itulah cara kami berinteraksi klau ada masalah apa-apa..menggunakan sms sja..walaupun kami tinggal serumah..umi memg mcm itu..dia sendiri kata klau berckp secara individu,dia hanya akan mengalirkan airmata..begitulah umi aku...sensitif..
Sedar tidak sedar,hanya tinggal seminggu lebih untuk mengetahui keputusan rayuan yg aku buat hari tu..benar ckp org..'PENANTIAN ITU MENYEKSAKAN'..aku sendiri mengalaminya..kwn-kwn hanya boleh mengucapkan perkataan 'SABAR','ADA REZEKI NNTI'...dan mcm-mcm lagi..tp aku yg merasai kepedihan itu..entah kenapa,hari ini aku terasa yg aku semakin 'give up' dengan semua ini..Tapi bila melihat insan-insan yg aku syg..aku xsanggup untuk menyerah mcm tu saja..mereka byk berkorban demi masa depan aku..parents aku,mentorku ketika di matrikulasi dlu,room mates..begitu ambil berat tentang aku..mereka xnk lihat aku sedih berterusan..kerana mereka tahu aku bukan org yg cepat berputus asa..Ya Allah,aku mohon kekuatan untuk aku harungi apa sahaja dugaan yg mendatang..sesungguhnya hambaMu yg lemah ini xberdaya menangani ujian dariMu yg hebat ini..
Kita tinggalkan cerita duka ini...aku nk cerita perihal someone yg pernah aku cerita di post aku yg pertama..selepas aku bertentangan mata dengannya hari itu..aku sentiasa teringat wajahnya..so, bermcm2 soalan la yg terbit di hati aku..siapa dia? dia bekerja di department mna? dah kahwin ke? hahahaha semuanya hanya aku tanya dlm hatiku sendiri..then, selepas beberapa hari, promoter2 dikehendaki mengemas tmpat masing-masing di fair yg berada di tengah-tengah pusat membeli belah itu bagi sesi penutupan sale. 'someone' itu muncul kembali...Dia tolong kami mengemas semua peralatan di situ..tiba-tiba mata kami bertembung dan dia melemparkan senyuman kepadaku...dan aku sambutnya dengan senyuman seikhlas yg mungkin..sedang sibuk mengemas,dia bertanya kepada fulltime promoter aku yg kebetulan menolong kami mengemas..aku xberapa dengar apa yg mereka bualkan tetapi yg aku pasti dia mengucapkan ayat ini 'NI PART-TIME PROMOTER AKAK KE? MCM MANA EA BENTUK BIBIR DIA..SAYA TGOK BIBIR DIA MCM SENYUM JE..MEMG MCM TU KOT AGAKNYA.MUKA DIA MUKA KESIAN KAN,KAK..AKAK PERNAH MARAH DIA? AKAK MESTI XSAMPAI HATI KAN NK MARAH DIA' dia disitu merujuk kearah diriku..merah padam muka aku menahan malu..'dia kata muka aku muka kesian??' kurang asam betul mamat ni...tapi aku just senyum sambil meng'cover'kan diri aku yg mula merah padam ini..selesai mengemas, aku pun balik ke rumah dengan hati yg penuh dengan bunga-bunga cinta...hahahahaha tak tahu nama pun takpa lah..sekurang-kurangnya mamat tu perasan dengan kehadiran diriku selama ini..nk tahu lebih lanjut apa yg berlaku selanjutnya??? tunggu.....=)) see u...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan