Rabu, 1 Jun 2011

hye.
da lme xjengah blog aku yg xseberapa ni..hoho
mcm2 terjadi selama almost 1 month aku duduk rumah..n ade lagi 3 bulan cuti yg perlu aku habiskan.
malas nk crite lebih, cukup aku ckp masalah yg amat rumit pernah aku lalui sepanjang aku bergelar manusia..
antara org yg paling aku sayangi, aku dipaksa memilih salah satu.
aku tak sanggup..
antara ibu ayah yg dikasihi yg telah lama membesarkan aku dengan seorang sahabat merangkap teman istimewa yg aku sayangi sepenuh hati.puas aku fikir, tanya pendapat kwn2, tanya diri sendiri.
bila lihat dan dengar kata2 ibu, aku jadi kuat untuk berterus terang dengan sidia.tp selepas itu, aku rasa diri aku seperti lemah selemah-lemahnya. aku xkuat..aku perlukan dia.. aku tau banyak maslah yg akan timbul nnti..aku sendiri kadangkala takut nk bayangkan masalah yg akan kami alami.

buat umi,
dayah tau dayah akan kecewakan umi.dayah tau umi buat ni semua nk dayah hidup senang, xkesempitan wang. tp buat ape duit berkepul-kepul klau hati sendiri x dayah berikan 100% pada orang tu nnti. umi jangan risau, dayah akan bahagiakan umi, abah, adik2, dan maktok dlu. baru dayah carik kebahagiaan dayah. dayah akan belikan ape yg adik2 nk...dayah kahwin lambat pn xpe...tp fahami la hati dayah umi. =(

abah,
dayah tau abah banyak berkorban demi kami. cari duit siang malam.. tp beri dayah peluang untuk bersama dengan org yg dayah pilih. dayah xakan tergesa2 nk kahwin semua sebb dayah ada banyak lagi tanggungjwb kt umi abah, adik2..dayah dah sedaya upaya cuba beri kebanggaan kepada umi abah. dayah belajar betul2 dari sekolah dulu smpai universiti. walaupn dayah bukan pelajar terbaik dunia..tp dayah yg terbaik dalam keluarga besar kita..

awk,
saya tau awk turut sama sedih kn dlm situasi ni..saya faham perasaan awk. tp kita perlu berkorban. ustaz sy penah ckp..nk dapatkan sesuatu kejayaan tu, kita mesti berkorban dlu.. buat masa ni, kite jarang2 kn berhubung kn...tp sy nk awk tau yg hati sy yg tinggal sikit ni untuk awk...sebb ape da tinggal skit....sebb yg lain tu sy da bg kt Allah,ibu ayah sya, adik2.. sekarang ni yg penting, kita muhasabahkan diri kita, betulkan ape yg slah, doa supaya dorg lembut hati untuk trime hubungan kita. kita xperlu risau sebb jodoh semua Allah da tetapkan...dan klau jodoh kita kuat..kita mesti akan bersatu juga dan tunaikan impian2 kita nnti.. =)

sekarang, aku ngan dia jarang berhubung...nk sms pn kene senyap2 sebb takut adik aku jadi spy..biarlah ibu ayah aku anggap aku da xde pape ngan dia..aku kene kuat! kuat untuk melayari hari2 aku tanpa sms dari dia..dan kami boleh! =D

1 ulasan:

  1. salam sayang...sy xtau pon awak ada update blog..anyway apapon terjadi.. i m always wif you dear...

    BalasPadam