Selasa, 12 April 2011

oleh sebab aku baru lepas tgok filem TITANIC..aku nk berkongsi serba sedikit mengenai HISTORY OF THE TITANIC..

Sejarah Titanic telah memukau dunia cukup tidak seperti kapal karam lain yang dikenali manusia. Sejumlah buku, artikel dan filem telah dibuat terperinci tragedi RMS Titanic. Kedua-dua versi 1950-an dari tenggelam Titanic, "A Night to Remember 'dan filem yang lebih baru sudah sangat popular 1997 tempat James Cameron pejabat hit." Titanic "begitu popular dengan penonton yang berjaya menyelesaikan sejumlah jualan box office nota.
Masyarakat nampaknya tidak mampu melupakan sejarah tragis Titanic. Banyak mitos dan legenda telah dibangunkan selama bertahun-tahun dari kapal tenggelam pada tarikh 15 April 1912. Beberapa mitos adalah benar, dan yang lainnya hanya diturunkan dari imajinasi sejumlah orang yang telah menjadi agak terobsesi dengan sejarah Titanic. Pada bahagian, beberapa cerita tentang sejarah Titanic boleh disumbangkan kepada cerita-cerita berputar oleh 705 korban. Telah spekulasi bahawa lebih daripada satu orang yang selamat 'dihiasi' kisah peribadi mereka. The 'yg tak dpt tenggelam' Molly Brown hanyalah salah satu dari para penumpang yang selamat yang disyaki menambah lebih dari bakat sedikit kisah mereka.
Ketika nama-nama yang terkenal banyak penumpang kelas pertama yang hilang diturunkan, dunia hairan bahawa tokoh-tokoh begitu banyak boleh binasa dalam satu hari. Sebaliknya, pendatang yang selamat dari tenggelamnya kapal yang sekarang dikenali di seluruh dunia untuk bahagian mereka dalam sejarah tragis Titanic. Miskin dan terhad pada pemanduan kapal, individu-individu ini hanya mencari kehidupan yang lebih baik bagi mereka dan keluarga mereka. Sebaliknya namun mereka mendapatkan tempat yang abadi dalam sejarah Titanic.
peminat sejarah Titanic cukup gigih dalam dedikasi mereka untuk memelihara kebenaran tentang sejarah kapal Titanic. Ketika 'Titanic' dikeluarkan pada bulan Disember 1997 penonton pawagam berbondong-bondong ke bioskop untuk melihat keindahan dan tragedi kapal nahas itu terungkap di layar lebar. Sejumlah individu yang menganggap dirinya ahli tentang sejarah Titanic kurang dari terkesan dengan jumlah kesalahan yang terkandung dalam filem tersebut. Walaupun dedikasi James Cameron untuk filem versi yang paling tepat dari sejarah kemalangan Titanic mungkin, filem tidak pernah kesalahan mengandungi kurang. Beberapa kesalahan-kesalahan ini harus dimasukkan ke dalam filem untuk memastikan ketegangan penonton dan kenikmatan dalam filem. Namun orang lain hanyalah hal-hal yang telah diabaikan selama pembuatan film.
Sejarah Titanic terus menjadi salah satu topik yang paling popular di dunia. Sebuah haus tak pernah puas untuk maklumat tentang Titanic mendorong penyelidik untuk mencari lokasi yang tepat daripada laman runtuhan selama beberapa tahun. Ketika runtuhan Titanic akhirnya ditemui pada tahun 1985, dunia mendapat paparan pertama di kapal di lebih dari enam puluh tahun.
Tragis tenggelamnya Titanic dan sejarah dari kedua-dua mereka yang selamat dan hilang, selamanya akan dikenang dengan nostalgia dan kesedihan.

Ni plak mase tenggelamnya kapal titanic..

Pada pagi hari tarikh 15 April 1912, tenggelamnya kapal Titanic malam sebelumnya mengejutkan dunia. tahun itu sedar cerah dengan janji dan pelayaran perdana Titanic merupakan sebuah simbol dari kemajuan umat manusia telah dibuat dalam beberapa tahun terakhir.

Kapal itu dianggap telah dibina dengan baik sehingga diyakini dia boleh mempertahankan setiap jumlah kerosakan dan masih tetap bertahan. Larut pada malam tarikh 14 April 1912, tenggelamnya kapal Titanic membuktikan idea ini salah dalam cara yang mengerikan tragis.

Punca Titanic tenggelam telah menjadi subjek banyak kajian dan perdebatan. Jelas, faktor menghasut adalah pertembungan dengan gunung es, namun pertanyaan 'bagaimana melakukannya tenggelam' sering pusat soalan yang paling tentang Titanic.

Pada tahun 1912 tenggelamnya kapal Titanic mulai akhir pada malam 14 April. Maklumat mengenai tenggelam Titanic menunjukkan bahawa kapal mendekati sebuah gunung es besar, dan walaupun pelbagai usaha dilakukan untuk mengelakkan massa beku besar, semua usaha yang sia-sia. Malangnya, nota lebih lanjut tentang sejarah kemalangan Titanic menunjukkan bahawa bencana Titanic mungkin sangat baik telah mampu telah benar-benar dielakkan telah perwira di kapal dibayar mengindahkan laporan yang diterima sebelumnya tentang air beku mereka mendekat.

Review SOS Titanic


SOS Titanic
Walaupun awak putus asa cuba untuk menghidupkan kapal ke arah lain, ketika kapal bertembung dengan gunung yang selari merobek robek besar di seluruh massa kapal. Tenggelamnya Titanic mula segera, sebagai kapal mula mengambil air.

Anehnya, banyak dari penumpang tetap tidak menyedari fakta ini. Beberapa penumpang melaporkan mendengar dan perasaan bergetar aneh di kapal, namun mereka tidak atribut ini untuk setiap masalah yang berpotensi dan terus tentang perniagaan mereka.

Lain telah melihat gunung es telah melewati jendela itu dan buru-buru mengenakan gaun rias dan jubah, ingin mengetahui apakah atau tidak mereka telah benar-benar memukul gunung tersebut. Pada awalnya, penumpang yang yakin bahawa hanya akan ada sedikit kelewatan dan tidak diberi penunjuk keparahan sesungguhnya dari situasi ini.

sory la, aku jz translate guna google..hahaha
ni plak gambar2 sebenar kapal TITANIC tu..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan